Σκοπός της ημερίδας είναι η πληροφόρηση για τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγε το Ι.Τ.Ε.Κ. στο χώρος της δημόσιας υγείας. Η έρευνα διεξήχθη υπό την χρηματοδότηση μέσω του πρωτοκόλλου συνεργασίας του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. με το Κοινωνικό Πολύκεντρο (ΑΔΕΔΥ). Η εν λόγω έρευνα έχει σκοπό την καταγραφή και αποτίμηση της εμπειρίας του λήπτη/λήπτριας των υπηρεσιών υγείας και, ειδικά, του βαθμού της ικανοποίησής του/της από τους φορείς παροχής υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Υγείας και συγκεκριμένα από: Τοπικές Ομάδες Υγείας (ΤΟΜΥ), Κέντρα Υγείας, Εξωτερικά Ιατρεία Νοσοκομείων. Στη βάση των συμπερασμάτων της έρευνας επιδιώκεται η ευαισθητοποίηση όλων των άμεσα ή έμμεσα εμπλεκομένων σχετικά με την αξία και τη δυναμική εφαρμογής μεθόδων αξιολόγησης της εμπειρίας των ληπτών/ τριών των υπηρεσιών προκειμένου να αξιοποιηθούν κατάλληλα εργαλεία και τεχνικές με στόχο την αναβάθμισή των υπηρεσιών υγείας προς τους λήπτες/ τριες τους.
Το ΙΤΕΚ επέλεξε να διερευνήσει τον νευραλγικό τομέα της υγείας γνωρίζοντας ότι οι υπηρεσίες υγείας αποτελούν το πιο ευαίσθητο – ίσως - κομμάτι κοινωνικής πολιτικής σε ένα οργανωμένο Κράτος. Η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών υγείας προς τους λήπτες/ τριες προϋποθέτουν ένα ολοκληρωμένο, συνεκτικό και αποτελεσματικό μοντέλο παροχής υγειονομικής φροντίδας και αποτελούν συνάρτηση πολλών παραγόντων, που χρήζουν διαρκούς παρακολούθησης και αξιολόγησης. Σε αυτό το πλαίσιο επιδιώκεται η συγκεκριμένη ημερίδα να αποτελέσει ένα πεδίο παραγωγικού διαλόγου της επιστημονικής κοινότητας και των υπηρεσιακών παραγόντων.
Παράλληλα φιλοδοξεί να κάνει μια πρώτη αποτίμηση της αποτελεσματικότητας του υφιστάμενου θεσμικού και οργανωτικού πλαισίου, εστιάζοντας στις εμπειρίες και την ικανοποίηση των ληπτών/ τριών υπηρεσιών υγείας από τις προσφερόμενες υπηρεσίες. Με αυτόν τον τρόπο θα αποτυπώνεται τόσο η σκοπιμότητα του οργανωτικού πρότυπου όσο και οι κατευθύνσεις βελτίωσης του με γνώμονα την προάσπιση της υγείας του λήπτη και της λήπτριας, και με σεβασμό στη χρήση των δημόσιων πόρων.