8 Δεκεμβρίου 2016
Αμφιθέατρο Πολιτιστικού Κέντρου | |
---|---|
10:00 - 10:30 |
Χαιρετισμοί
Τα μουσεία, οι πολιτιστικοί οργανισμοί και οι αρχαιολογικοί χώροι αποτελούν παραδοσιακά πόλο τουριστικής έλξης ειδικά σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, όπου ο τουρισμός έχει εκτεταμένη οικονομική, κοινωνική και πολιτική επίδραση. Ωστόσο, μόλις πρόσφατα οι εμπλεκόμενοι στον πολιτιστικό τομέα έχουν αρχίσει να αναγνωρίζουν την δύναμή τους όσον αφορά την προσέλκυση του τουριστικού κοινού αλλά και τον αντίκτυπο που έχουν στην τουριστική βιομηχανία, συνιστώντας έναν ισχυρότατο μοχλό ανάπτυξης. Καθώς ο πολιτιστικός τουρισμός εξελίσσεται σε μία βιομηχανία εμπειριών, δημιουργείται η ευκαιρία για τα μουσεία να διεισδύσουν περαιτέρω στην τουριστική αγορά και να αυξήσουν τους επισκέπτες και τα έσοδά τους, ενδυναμώνοντας παράλληλα τον ξεχωριστό τους ρόλο στην αφήγηση της ιστορίας, του πολιτισμού και της ζωής στις σύγχρονες κοινωνίες. Στην έκτη κατά σειρά διοργάνωση του Συνεδρίου για τα Μουσεία, επαγγελματίες από τον μουσειακό και από τον ευρύτερο πολιτιστικό τομέα στην Ελλάδα, στις ΗΠΑ και στη Μεγάλη Βρετανία θα εξετάσουν με ποιο τρόπο τα μουσεία και οι πολιτιστικοί οργανισμοί μπορούν να ενισχύσουν τον ρόλο τους ως τουριστικοί προορισμοί και να συμμετάσχουν στη βιώσιμη πολιτιστική ανάπτυξη. Πώς μπορούν να βελτιώσουν τις σχέσεις τους και να διαμορφώσουν ισχυρότερες συνέργιες με την τοπική αυτοδιοίκηση, τις τουριστικές ενώσεις και άλλες ομάδες ενδιαφερομένων, προκειμένου να αυξήσουν την επισκεψιμότητά τους. Τι είδους χρηματοδοτικές και αναπτυξιακές επιλογές μπορούν να επιδιώξουν βασιζόμενοι στο τουριστικό μοντέλο. Και τέλος πώς η επένδυση στον πολιτισμό και στα μουσεία πιο συγκεκριμένα μπορεί να έχει έναν ισχυρό αντίκτυπο στην οικονομία των χωρών για τις οποίες ο τουρισμός αποτελεί βασική βιομηχανία. |
10:30 - 11:10 |
Aπό το Κοινό στις Κοινότητες: Κινητοποιώντας τους Επισκέπτες των Μουσείων
Τα μουσεία, οι πολιτιστικοί οργανισμοί και οι αρχαιολογικοί χώροι αποτελούν παραδοσιακά πόλο τουριστικής έλξης ειδικά σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, όπου ο τουρισμός έχει εκτεταμένη οικονομική, κοινωνική και πολιτική επίδραση. Ωστόσο, μόλις πρόσφατα οι εμπλεκόμενοι στον πολιτιστικό τομέα έχουν αρχίσει να αναγνωρίζουν την δύναμή τους όσον αφορά την προσέλκυση του τουριστικού κοινού αλλά και τον αντίκτυπο που έχουν στην τουριστική βιομηχανία, συνιστώντας έναν ισχυρότατο μοχλό ανάπτυξης. Καθώς ο πολιτιστικός τουρισμός εξελίσσεται σε μία βιομηχανία εμπειριών, δημιουργείται η ευκαιρία για τα μουσεία να διεισδύσουν περαιτέρω στην τουριστική αγορά και να αυξήσουν τους επισκέπτες και τα έσοδά τους, ενδυναμώνοντας παράλληλα τον ξεχωριστό τους ρόλο στην αφήγηση της ιστορίας, του πολιτισμού και της ζωής στις σύγχρονες κοινωνίες. Στην έκτη κατά σειρά διοργάνωση του Συνεδρίου για τα Μουσεία, επαγγελματίες από τον μουσειακό και από τον ευρύτερο πολιτιστικό τομέα στην Ελλάδα, στις ΗΠΑ και στη Μεγάλη Βρετανία θα εξετάσουν με ποιο τρόπο τα μουσεία και οι πολιτιστικοί οργανισμοί μπορούν να ενισχύσουν τον ρόλο τους ως τουριστικοί προορισμοί και να συμμετάσχουν στη βιώσιμη πολιτιστική ανάπτυξη. Πώς μπορούν να βελτιώσουν τις σχέσεις τους και να διαμορφώσουν ισχυρότερες συνέργιες με την τοπική αυτοδιοίκηση, τις τουριστικές ενώσεις και άλλες ομάδες ενδιαφερομένων, προκειμένου να αυξήσουν την επισκεψιμότητά τους. Τι είδους χρηματοδοτικές και αναπτυξιακές επιλογές μπορούν να επιδιώξουν βασιζόμενοι στο τουριστικό μοντέλο. Και τέλος πώς η επένδυση στον πολιτισμό και στα μουσεία πιο συγκεκριμένα μπορεί να έχει έναν ισχυρό αντίκτυπο στην οικονομία των χωρών για τις οποίες ο τουρισμός αποτελεί βασική βιομηχανία. |
11:10 - 11:50 |
Η Δημιουργία μιας Πολιτιστικής Συνεργασίας για την Αύξηση του Τουρισμού
Τα μουσεία, οι πολιτιστικοί οργανισμοί και οι αρχαιολογικοί χώροι αποτελούν παραδοσιακά πόλο τουριστικής έλξης ειδικά σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, όπου ο τουρισμός έχει εκτεταμένη οικονομική, κοινωνική και πολιτική επίδραση. Ωστόσο, μόλις πρόσφατα οι εμπλεκόμενοι στον πολιτιστικό τομέα έχουν αρχίσει να αναγνωρίζουν την δύναμή τους όσον αφορά την προσέλκυση του τουριστικού κοινού αλλά και τον αντίκτυπο που έχουν στην τουριστική βιομηχανία, συνιστώντας έναν ισχυρότατο μοχλό ανάπτυξης. Καθώς ο πολιτιστικός τουρισμός εξελίσσεται σε μία βιομηχανία εμπειριών, δημιουργείται η ευκαιρία για τα μουσεία να διεισδύσουν περαιτέρω στην τουριστική αγορά και να αυξήσουν τους επισκέπτες και τα έσοδά τους, ενδυναμώνοντας παράλληλα τον ξεχωριστό τους ρόλο στην αφήγηση της ιστορίας, του πολιτισμού και της ζωής στις σύγχρονες κοινωνίες. Στην έκτη κατά σειρά διοργάνωση του Συνεδρίου για τα Μουσεία, επαγγελματίες από τον μουσειακό και από τον ευρύτερο πολιτιστικό τομέα στην Ελλάδα, στις ΗΠΑ και στη Μεγάλη Βρετανία θα εξετάσουν με ποιο τρόπο τα μουσεία και οι πολιτιστικοί οργανισμοί μπορούν να ενισχύσουν τον ρόλο τους ως τουριστικοί προορισμοί και να συμμετάσχουν στη βιώσιμη πολιτιστική ανάπτυξη. Πώς μπορούν να βελτιώσουν τις σχέσεις τους και να διαμορφώσουν ισχυρότερες συνέργιες με την τοπική αυτοδιοίκηση, τις τουριστικές ενώσεις και άλλες ομάδες ενδιαφερομένων, προκειμένου να αυξήσουν την επισκεψιμότητά τους. Τι είδους χρηματοδοτικές και αναπτυξιακές επιλογές μπορούν να επιδιώξουν βασιζόμενοι στο τουριστικό μοντέλο. Και τέλος πώς η επένδυση στον πολιτισμό και στα μουσεία πιο συγκεκριμένα μπορεί να έχει έναν ισχυρό αντίκτυπο στην οικονομία των χωρών για τις οποίες ο τουρισμός αποτελεί βασική βιομηχανία. |
11:50 - 12:30 |
Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και η Διεθνής Διάστασή του
Τα μουσεία, οι πολιτιστικοί οργανισμοί και οι αρχαιολογικοί χώροι αποτελούν παραδοσιακά πόλο τουριστικής έλξης ειδικά σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, όπου ο τουρισμός έχει εκτεταμένη οικονομική, κοινωνική και πολιτική επίδραση. Ωστόσο, μόλις πρόσφατα οι εμπλεκόμενοι στον πολιτιστικό τομέα έχουν αρχίσει να αναγνωρίζουν την δύναμή τους όσον αφορά την προσέλκυση του τουριστικού κοινού αλλά και τον αντίκτυπο που έχουν στην τουριστική βιομηχανία, συνιστώντας έναν ισχυρότατο μοχλό ανάπτυξης. Καθώς ο πολιτιστικός τουρισμός εξελίσσεται σε μία βιομηχανία εμπειριών, δημιουργείται η ευκαιρία για τα μουσεία να διεισδύσουν περαιτέρω στην τουριστική αγορά και να αυξήσουν τους επισκέπτες και τα έσοδά τους, ενδυναμώνοντας παράλληλα τον ξεχωριστό τους ρόλο στην αφήγηση της ιστορίας, του πολιτισμού και της ζωής στις σύγχρονες κοινωνίες. Στην έκτη κατά σειρά διοργάνωση του Συνεδρίου για τα Μουσεία, επαγγελματίες από τον μουσειακό και από τον ευρύτερο πολιτιστικό τομέα στην Ελλάδα, στις ΗΠΑ και στη Μεγάλη Βρετανία θα εξετάσουν με ποιο τρόπο τα μουσεία και οι πολιτιστικοί οργανισμοί μπορούν να ενισχύσουν τον ρόλο τους ως τουριστικοί προορισμοί και να συμμετάσχουν στη βιώσιμη πολιτιστική ανάπτυξη. Πώς μπορούν να βελτιώσουν τις σχέσεις τους και να διαμορφώσουν ισχυρότερες συνέργιες με την τοπική αυτοδιοίκηση, τις τουριστικές ενώσεις και άλλες ομάδες ενδιαφερομένων, προκειμένου να αυξήσουν την επισκεψιμότητά τους. Τι είδους χρηματοδοτικές και αναπτυξιακές επιλογές μπορούν να επιδιώξουν βασιζόμενοι στο τουριστικό μοντέλο. Και τέλος πώς η επένδυση στον πολιτισμό και στα μουσεία πιο συγκεκριμένα μπορεί να έχει έναν ισχυρό αντίκτυπο στην οικονομία των χωρών για τις οποίες ο τουρισμός αποτελεί βασική βιομηχανία. |
12:30 - 13:10 |
Μαθήματα Πολιτιστικού Τουρισμού
Τα μουσεία, οι πολιτιστικοί οργανισμοί και οι αρχαιολογικοί χώροι αποτελούν παραδοσιακά πόλο τουριστικής έλξης ειδικά σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, όπου ο τουρισμός έχει εκτεταμένη οικονομική, κοινωνική και πολιτική επίδραση. Ωστόσο, μόλις πρόσφατα οι εμπλεκόμενοι στον πολιτιστικό τομέα έχουν αρχίσει να αναγνωρίζουν την δύναμή τους όσον αφορά την προσέλκυση του τουριστικού κοινού αλλά και τον αντίκτυπο που έχουν στην τουριστική βιομηχανία, συνιστώντας έναν ισχυρότατο μοχλό ανάπτυξης. Καθώς ο πολιτιστικός τουρισμός εξελίσσεται σε μία βιομηχανία εμπειριών, δημιουργείται η ευκαιρία για τα μουσεία να διεισδύσουν περαιτέρω στην τουριστική αγορά και να αυξήσουν τους επισκέπτες και τα έσοδά τους, ενδυναμώνοντας παράλληλα τον ξεχωριστό τους ρόλο στην αφήγηση της ιστορίας, του πολιτισμού και της ζωής στις σύγχρονες κοινωνίες. Στην έκτη κατά σειρά διοργάνωση του Συνεδρίου για τα Μουσεία, επαγγελματίες από τον μουσειακό και από τον ευρύτερο πολιτιστικό τομέα στην Ελλάδα, στις ΗΠΑ και στη Μεγάλη Βρετανία θα εξετάσουν με ποιο τρόπο τα μουσεία και οι πολιτιστικοί οργανισμοί μπορούν να ενισχύσουν τον ρόλο τους ως τουριστικοί προορισμοί και να συμμετάσχουν στη βιώσιμη πολιτιστική ανάπτυξη. Πώς μπορούν να βελτιώσουν τις σχέσεις τους και να διαμορφώσουν ισχυρότερες συνέργιες με την τοπική αυτοδιοίκηση, τις τουριστικές ενώσεις και άλλες ομάδες ενδιαφερομένων, προκειμένου να αυξήσουν την επισκεψιμότητά τους. Τι είδους χρηματοδοτικές και αναπτυξιακές επιλογές μπορούν να επιδιώξουν βασιζόμενοι στο τουριστικό μοντέλο. Και τέλος πώς η επένδυση στον πολιτισμό και στα μουσεία πιο συγκεκριμένα μπορεί να έχει έναν ισχυρό αντίκτυπο στην οικονομία των χωρών για τις οποίες ο τουρισμός αποτελεί βασική βιομηχανία. |
13:10 - 14:00 | Διάλειμμα |
14:00 - 15:00 |
Συνάντηση Δικτύωσης
Τα μουσεία, οι πολιτιστικοί οργανισμοί και οι αρχαιολογικοί χώροι αποτελούν παραδοσιακά πόλο τουριστικής έλξης ειδικά σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, όπου ο τουρισμός έχει εκτεταμένη οικονομική, κοινωνική και πολιτική επίδραση. Ωστόσο, μόλις πρόσφατα οι εμπλεκόμενοι στον πολιτιστικό τομέα έχουν αρχίσει να αναγνωρίζουν την δύναμή τους όσον αφορά την προσέλκυση του τουριστικού κοινού αλλά και τον αντίκτυπο που έχουν στην τουριστική βιομηχανία, συνιστώντας έναν ισχυρότατο μοχλό ανάπτυξης. Καθώς ο πολιτιστικός τουρισμός εξελίσσεται σε μία βιομηχανία εμπειριών, δημιουργείται η ευκαιρία για τα μουσεία να διεισδύσουν περαιτέρω στην τουριστική αγορά και να αυξήσουν τους επισκέπτες και τα έσοδά τους, ενδυναμώνοντας παράλληλα τον ξεχωριστό τους ρόλο στην αφήγηση της ιστορίας, του πολιτισμού και της ζωής στις σύγχρονες κοινωνίες. Στην έκτη κατά σειρά διοργάνωση του Συνεδρίου για τα Μουσεία, επαγγελματίες από τον μουσειακό και από τον ευρύτερο πολιτιστικό τομέα στην Ελλάδα, στις ΗΠΑ και στη Μεγάλη Βρετανία θα εξετάσουν με ποιο τρόπο τα μουσεία και οι πολιτιστικοί οργανισμοί μπορούν να ενισχύσουν τον ρόλο τους ως τουριστικοί προορισμοί και να συμμετάσχουν στη βιώσιμη πολιτιστική ανάπτυξη. Πώς μπορούν να βελτιώσουν τις σχέσεις τους και να διαμορφώσουν ισχυρότερες συνέργιες με την τοπική αυτοδιοίκηση, τις τουριστικές ενώσεις και άλλες ομάδες ενδιαφερομένων, προκειμένου να αυξήσουν την επισκεψιμότητά τους. Τι είδους χρηματοδοτικές και αναπτυξιακές επιλογές μπορούν να επιδιώξουν βασιζόμενοι στο τουριστικό μοντέλο. Και τέλος πώς η επένδυση στον πολιτισμό και στα μουσεία πιο συγκεκριμένα μπορεί να έχει έναν ισχυρό αντίκτυπο στην οικονομία των χωρών για τις οποίες ο τουρισμός αποτελεί βασική βιομηχανία. |
15:00 - 17:00 |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
1. Creating Networks among Arts and Tourism Institutions 2. Audience: Understanding the Uninterested 3. Targeting Niche Tourist Groups – Elderly, Disabled, Visually Impaired ΟμιλητήςIvor Ambrose
Διευθύνων Σύμβουλος ΕΝΑΤ (Ευρωπαϊκό Δίκτυο για Προσβάσιμο Τουρισμό) - Σύμβουλος Επιχειρήσεων, UK και Ελλάδα |