23 Μαρτίου 2016
Αμφιθέατρο "Γαλάτεια Σαράντη" | |
---|---|
11:00 - 12:30 |
Components of Educational Reform
Components of Educational Reform This presentation sets out to consider options for the future of education in terms of three educational paradigms: 1) a “didactic” configuration of syllabus, teacher, textbook and test in the bureaucratic institutional structures that emerged with modern mass-institutionalized education; 2) the “progressive” critique of this model, beginning as early as Rousseau, then continuing in full strength through the twentieth century with leading thinkers and activists such as Dewey, Montessori and Tagore; 3) an emerging model that we would characterize as “reflexive” and “inclusive”, influenced by the new dynamics of educational technologies, conceptions of participatory citizenship, and post-national identities. The complexity of today is that all three pedagogical paradigms compete for attention in this moment of crisis, ranging from calls “back to basics” to calls for thorough-going reform. Η Μαίρη Καλαντζή, ελληνικής καταγωγής καθηγήτρια, αρχικά στην Αυστραλία και στη συνέχεια στο Ιλινόις, των ΗΠΑ. Είναι μια από τις κορυφαίες θεωρητικούς της σύγχρονης εκπαίδευσης. Η θεωρία του New Learning, αντιμετωπίζει τη διαδικασία της μάθησης μέσα από μια καινούργια οπτική, συνολική, τοποθετημένη στις μεγάλες επιστημονικές, τεχνολογικές και κοινωνικές αλλαγές και προκλήσεις της εποχής. Μετά την εισήγησή της θα ακολουθήσει συζήτηση. |
12:30 - 14:30 |
Schools of the Future
Schools and systems of higher education around the world are today undergoing changes that may prove to be as large and significant as the creation of modern education in the nineteenth century, characterized mainly by its infrastructure of the classroom, the textbook and the test. Disrupting this traditional model, we witness today the rise of formal education outside of these institutional forms (for instance: online schools, MOOCs, just-in-time training), as well as substantial changes in pedagogical modes within conventional schools (for instance: project-based learning, increased learner self-efficacy, competence/mastery versus norm-based assessment). Educational technologies are only a part of this equation. Technologies have the capacity equally to support pedagogical transformation, as well as to revive and fossilize old pedagogies. The focus of this presentation will be to suggest the shape of a new and emerging wave of pedagogies, and the educational technologies that support these pedagogies. Ο Bill Cope είναι επίσης καθηγητής στο Ιλινόις, σύντροφος και συνεργάτης της Καλαντζή, και εργάζεται στο πεδίο των νέων τεχνολογιών και της εκπαίδευσης, διερευνώντας το μέλλον της μάθησης στην ψηφιακή εποχή. Μετά την εισήγηση του θα ακολουθήσει συζήτηση με τα μέλη της επιτροπής ψηφιακής εκπαίδευσης, αλλά και όλους τους καλεσμένους. ΟμιλητήςBill Cope
Kαθηγητής στο Ιλινόις, εργάζεται στο πεδίο των νέων τεχνολογιών και της εκπαίδευσης, διερευνώντας το μέλλον της μάθησης στην ψηφιακή εποχή |
14:30 - 15:00 |
Διάλειμμα
Αγαπητές φίλες και φίλοι Στα πλαίσια των συζητήσεων της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου, θα έχουμε την ευκαιρία να συναντήσουμε διαπρεπείς συναδέλφους μας από το εξωτερικό με τον καθένα από τους οποίους/ες έχουμε να συζητήσουμε ιδιαίτερες πλευρές της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης μέσα από τη διεθνή εμπειρία και τις αλλαγές που αλλάζουν εκ βάθρων την εκπαιδευτική διαδικασία. Η Μαίρη Καλαντζή, ο Bill Cope και η Maria de Lurdes Rodrigues θα συζητήσουν μαζί μας την Τετάρτη στις 23 Μαρτίου, στο αμφιθέατρο Γαλάτεια Σαράντη στο Υπουργείο Παιδείας, σε μια ημέρα προβληματισμού. Στις συναντήσεις προσκαλούνται όλα τα μέλη των επιτροπών, αλλά και ενδιαφερόμενοι από το ΙΕΠ και το ΥΠΕΠΘ, καθώς και ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί. |
15:00 - 16:30 |
Συζήτηση με την Maria de Lurdes Rodrigues
Maria de Lurdes Rodrigues, Καθηγήτρια κοινωνιολογίας και Υπουργός Παιδείας της Σοσιαλιστικής Κυβέρνησης στην Πορτογαλία στα 2005-2009. Κατά τη θητεία της εφάρμοσε το ολοήμερο σχολείο, το οποίο συνδυάστηκε με ένα ανοιχτό στην κοινότητα σχολείο και με μαθήματα στους γονείς. Η πολιτική αυτή είχε άμεση απόδοση στην απόδοση των μαθητών σε όλη την Πορτογαλία. Άλλαξε επίσης το περιβάλλον του σχολείου και ενίσχυσε τους δεσμούς του με την τοπική αυτοδιοίκηση. Σημαντική επίσης ήταν η μεταμόρφωση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης στην χώρα της, η οποία τετραπλασίασε τους μαθητές που παρακολουθούν τα αντίστοιχα σχολεία. Μετά την εισήγηση, θα ακολουθήσει συζήτηση. ΟμιλητήςMaria de Lurdes Rodrigues
Καθηγήτρια κοινωνιολογίας και Υπουργός Παιδείας της Σοσιαλιστικής Κυβέρνησης στην Πορτογαλία στα 2005-2009 |