26 Ιανουαρίου 2024
Αίθουσα 1 | |
---|---|
17:00 - 21:00 |
Σύγχρονες πρακτικές στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας - Ημέρα 1η
Πρόγραμμα 17:00-18:00 Συντονισμός: Εύη Παπαμάρκου Τμήμα Διεθνών και Δημόσιων Σχέσεων ΠΔΜ Καλωσόρισμα- Χαιρετισμός Θεόδωρος Θεοδουλίδης Πρύτανης Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας Χαιρετισμοί Ζέτα Μακρή Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Ιωάννης Χρυσουλάκης Γενικός Γραμματέας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας Γεώργιος Αμανατίδης Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Στέλλα Κοκόλη Πρόεδρος Ομοσπονδίας Ελλήνων Εκπαιδευτικών Αμερικής Τοποθέτηση για την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας: Γιάννης Κορίνθιος αφυπ. Καθηγητής Εισαγωγή στις εργασίες του συνεδρίου Ελένη Γρίβα, Γεώργιος Βλάχος, Πατρίσια Κορομβόκη
18.00-18.20 Επίσημη Ομιλία / Συντονισμός: Ελένη Γρίβα Μαρία Ζέρβα Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Γλωσσικές πολιτικές, πολυγλωσσία και διδασκαλία της Ελληνικής στο Πανεπιστήμιο Στρασβούργου 18.20-18.30 Συζήτηση
Θεματική Ενότητα: Εκπαιδευτικές Πολιτικές και πρακτικές για την Ελληνική Γλώσσα σε Εκπαιδευτικά Ιδρύματα του εσωτερικού και εξωτερικού Συντονισμός: Ελένη Γρίβα 18.30-18.45 Ελένη Γρίβα, Αντωνία Παπάζογλου & Σπυρίδων Μπούρας Διερεύνηση των απόψεων μαθητών/τριών για την ελληνική ως γλώσσα πολιτισμικής κληρονομιάς/ξένης γλώσσας στο δια/της/πολιτισμικό εκπαιδευτικό περιβάλλον της Σχολής ΣΑΧΕΤΙ 18.45-19.00 Θοδωρής Παπαϊωάννου Η προώθηση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης ως αναπόσπαστο κομμάτι της διεθνοποίησης των ελληνικών πανεπιστημίων 19.00-19.15 Θεμιστοκλής Αραβοσιτάς, Μαριάνθη Οικονομάκου & Εμμανουέλα Τισίζη Κοινοτική Έρευνα Δράσης για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στον Καναδά: Ζητήματα επαγγελματικής ανάπτυξης των διδασκόντων 19.15-19.30 Κωνστάντω Μπαρούτα-Ξέρρα, Αικατερίνα Ιβάνοβα Η διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσα στην Αλβανία 19.30-19.45 Μαρία Κούλου & Νικολέττα Κούλου Η ελληνική γλώσσα στη διασπορά. Φορείς ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο Σίδνεϋ της Αυστραλίας 19.45-20.00 Ιωάννης Σπαντιδάκης, Καλλιόπη Ζαρογιάννη, Μιχαήλ Κοντογεώργιος Η γλώσσα της… της ενώνει: Συνεργατική δράση σχολείων της Ομογένειας και της ημεδαπής για την προώθηση της γλώσσας της 20.00-20.15 Χαράλαμπος Νταλάκας Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο «Charter School Plato Academy» στην πολιτεία της Φλόριντα 20.15-20:30 Βασιλική Φωτοπούλου, Μαρία Γαβρά, Μαρούλα Τσουλκανά Προκλήσεις εκπαιδευτικών στη διδασκαλία των ελληνικών ως δεύτερης/ξένης γλώσσας. Μελέτη περίπτωσης σε ελληνικό σχολείο του εξωτερικού 20.30-20.45 Συζήτηση / Κλείσιμο εργασιών πρώτης ημέρας |
27 Ιανουαρίου 2024
Αίθουσα 1 | |
---|---|
09:00 - 21:00 |
Σύγχρονες πρακτικές στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας - Ημέρα 2η
Πρόγραμμα
9.00-9.30 Χαιρετισμοί Ιωάννης Μαλλικούρτης Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στο Σύδνεϋ Φίλιππος Κοτσαρίδης Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Ιδρύματος Ελληνισμού στις Βρυξέλλες Χρήστος Καβαλής Πρόεδρος Ελληνικής Κοινότητας του Καΐρου Κυριάκος Ταππούς Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβούλιου της Σχολής ΣΑΧΕΤΙ Πρόεδρος της Επιτροπής για το Ελληνικό Πρόγραμμα της Σχολής ΣΑΧΕΤΙ
Τοποθέτηση για τη Γλωσσική Εκπαίδευση Παναγιώτης Πασσάς Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και Γλωσσική Εκπαίδευση: Δημοκρατία, Ανθρώπινα Δικαιώματα, Διαφορετικότητα, Κράτος Δικαίου
Επίσημες ομιλίες Συντονισμός: Κωνσταντίνα Ηλιοπούλου 9.30-9.50 Ρινέττα Κιγιτσιόγλου-Βλάχου αφυπ. Καθηγήτρια Α.Π.Θ. Ποιοτικά κριτήρια τυπικής αξιολόγησης γλωσσικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων παραγωγής γραπτού λόγου: Πιστοποίηση ελληνομάθειας
Συντονισμός: Μενέλαος Τζιφόπουλος 9.50-10.10 Αλέξανδρος Κλεφτοδήμος Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Τεχνολογίες Εικονικής και Επαυξημένης Πραγματικότητας στην Εκμάθηση Ξένων Γλωσσών
Θεματική Ενότητα: Εκπαιδευτικό υλικό-Βιβλία για την Ελληνική ως Γ2/ΞΓ 10.15-10.30 Γιώργος Βλάχος Η επιλογή/δημιουργία του διδακτικού υλικού για τη διδασκαλία της ελληνικής ως Γ2/ΞΓ 10.30-10.45 Ευαγγελία Γεωργαντζή 20 επισημάνσεις για τη σειρά Ελληνικά για σας 10.45- 11.00 Διονύσιος Αρκαδιανός Η διαδικτυακή πλατφόρμα Staellinika: παιδαγωγική προσέγγιση, αρχές μαθησιακού σχεδιασμού και μεθοδολογίες ένταξης στη διδακτική πρακτική 11.00-11.15 Δέσπω Κυπριανού, Παναγιώτης Παναγίδης, Γεωργία Πασιαρδή, Ψηφιακό και έντυπο υλικό για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας στη γενική τάξη του νηπιαγωγείου 11.15-11.30 Σωτηρία Δημοπούλου Εκπαιδευτικές πρακτικές και εκπαιδευτικό υλικό στη διδασκαλία της ελληνικής ως γλώσσας καταγωγής και δεύτερης γλώσσας σε σχολεία της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας 11.30-11.45 Oksana Snigovska, Andrii Malakhiti Δημιουργικές ασκήσεις στη διδασκαλία της ΝΕ ως ξένης γλώσσας (με βάση τα εγχειρίδια της ΝΕ για Ουκρανόπουλα) 11.45-12.00 Συζήτηση 12.00-12.15 Διάλειμμα
Θεματική Ενότητα: Διαθεματικά Προγράμματα σε δίγλωσσα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα Συντονισμός: Νίκος Μαθιουδάκης 12.15-12.30 Ελιάννα Κοκαλιάρη, Ευανθία Μπαρούτα Περιγραφή περιπτώσεων γλωσσικής επαφής σε ένα δίγλωσσο περιβάλλον 12.30-12.45 Ζωή Ιωαννίδου, Μαρία Μητσιάκη CLIL και πολυγλωσσικοί γραμματισμοί στην Ιστορία: Εμπειρικά δεδομένα από εξηγητικά κείμενα μαθητών και μαθητριών Γ΄ Γυμνασίου 12.45-13.00 Αργύρη Φρόσω, Ειρήνη Βερώνη Πρόταση για εφαρμογή δίγλωσσου ελληνο-αγγλικού προγράμματος σπουδών στις αμιγείς Σχολικές Μονάδες Λονδίνου 13.00-13.15 Καλλιόπη Μπίτζιου Διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης στα πλαίσια της μεθόδου CLIL: Μια διδακτική πρόταση στο μάθημα της Ιστορίας 13.15-13.30 Μαίρη Μαργαρώνη Η διδασκαλία της ελληνικής ως πρόσθετης γλώσσας σε ξένους/ες σπουδαστές/τριες μέσα από πτυχές της Τοπικής Ιστορίας και τανάπαλιν: Θεωρητικό πλαίσιο, στοχοθεσία, προκλήσεις. Μία μελέτη περίπτωσης 13.30-13.45 Τσαμπίκα Μακρογιάννη Η μητρική γλώσσα και η χρήση της μέσα από διαγλωσσικά κείμενα σχολικών και εξωσχολικών γλωσσικών τοπίων 13.45-14.00 Μαρία Σκιαδά, Σοφία Ροηλίδου, Ιφιγένεια Γεωργιάδου Κύκλος Δραστηριοτήτων για τη διδασκαλία του Λεξιλογίου σε αρχάριους ενηλίκους μαθητές της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας 14.00-14.30 Συζήτηση 14.30-15.20 Διάλειμμα
Επίσημη ομιλία / Συντονισμός: Αναστασία Γιαννακοπούλου 15.20- 15.45 Πολυβία Παραρά University of Maryland College Park, USA Η Διδακτική του ελληνικού ρηματικού συστήματος κατά τη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως Ξένης
Θεματική Ενότητα: Μελέτη της γλώσσας: Γλωσσολογικά, διαγλωσσικά και παιδαγωγικά ζητήματα 15.45-16.00 Άννα Αναστασιάδη-Συμεωνίδη Ορθογραφία και λεξιλόγιο 16.00-16.15 Βασιλική Αποστολούδα Ανάλυση λαθών στον γραπτό λόγο μαθητών της ελληνικής ως Γ2: Παρατηρήσεις και προτάσεις 16.15-16.30 Λευκοθέα Κάτσενου Η κατανόηση και χρήση των νεοελληνικών γλωσσικών ιδιωματισμών σε γηγενείς μαθητές και σε παιδιά με μεταναστευτικό προφίλ 16.30-16.45 Γραμματή Καπνιά Δυσκολίες στην Εκμάθηση της Ελληνικής ως Γ2/ΞΓ, από μαθητές με πρώτη γλώσσα την Αγγλική εξαιτίας της δομικής και συντακτικής πολυπλοκότητάς της 16.45-17.00 Ιωάννης Γαλαντόμος, Ελένη Ματσούκη Περιγράφοντας τη διαδικασία για την αναγνώριση της μεταφοράς στον γραπτό λόγο διδασκομένων την ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα: Προκαταρκτικές παρατηρήσεις 17.00-17.15 Youssef Elsafoury Σχέση ξενικότητας και ταυτοποίησης ως κριτήρια αξιολόγησης της προφοράς στους αραβόφωνους μαθητές της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας 17.15-17.30 Συζήτηση
Επίσημη Ομιλία / Συντονισμός: Γεώργιος Βλάχος 17.35-18.00 Παναγιώτης Αναστασιάδης Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Κρήτης Ανθρωποκεντρική Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση: Προκλήσεις και Προοπτικές Θεματική Ενότητα: Αξιοποίηση των Ψηφιακών Μέσων για τη Διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας Συντονισμός: Μενέλαος Τζιφόπουλος 18.00-18.15 Κοραλία Τρικαλιώτη, Δημήτριος Κοτσιφάκος Eφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης για τη διδασκαλία της Νεοελληνικής ποίησης. 18.15-18.30 Μαρία Κουτή Εφαρμογή εκπαιδευτικού σεναρίου στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης με δραστηριοκεντρική (Task-based) προσέγγιση και με την αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων στο ‘Hellenic College Holy Cross Greek Orthodox School of Theology’ της Βοστώνης 18.30-18.45 Δημήτριος Στεργίου Εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης στη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Γ2/ΞΓ 18.45-19.00 Ευτυχία Αρβανίτη Digital Stories στα ελληνικά: Μια πολυδιάστατη δραστηριότητα στο επικοινωνιακό μάθημα ενηλίκων 19.00– 19.15 Ιφιγένεια Κωφού Αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων αυτοαξιολόγησης των εκπαιδευτικών για την εννοιολόγηση των στρατηγικών γλωσσικής κατάκτησης 19.15-19.30 Αγγελική Καραγγέλου Διδάσκοντας την παράδοση ψηφιακά: Μια πρόταση για την ανάδειξη της γεωγραφικής γλωσσικής ποικιλότητας στην Α’ Λυκείου 19.30-19.45 Γιώργος Μπεροπούλης, Γιώργος Μπίζιος, Δημήτρης Θεοδωρακόπουλος, Αθηνά Σιδέρη, Μαρία Τζόγκα, Αλιόνα Κιαφεζέζη, Χρυσάνθη Μάρκου «Παίζω και μαθαίνω με τις λέξεις»: Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για την κατάκτηση του λεξιλογίου σε μαθητές του Δίγλωσσου Σχολείου «Όμηρος» 19.45-20.00 Γεώργιος Μαυρομμάτης Η αξία των ψηφιακών παιχνιδιών στην διδασκαλία της γλώσσας: Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως ξένης με την χρήση του ψηφιακού παιχνιδιού ‘multicraft’ 20.00-20.15 Κυβέλη Παπανικολάου, Μενέλαος Τζιφόπουλος Μαθαίνω στο δημοτικό σχολείο μέσα από ψηφιακές αφηγήσεις: «Η ιστορία του άτακτου τόνου» 20.15-20.30 Μαρία Παραπονιάρη, Μαρίνα Ματθαιουδάκη «Ένα πούπουλο μικρό»: Η χρήση πολυτροπικού εκπαιδευτικού υλικού στη διδασκαλία της ελληνικής ως Γ2 σε παιδιά 5-7 ετών 20.30-20.45 Συζήτηση |
28 Ιανουαρίου 2024
Αίθουσα 1 | |
---|---|
09:15 - 19:30 |
Σύγχρονες πρακτικές στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας - Ημέρα 3η
Πρόγραμμα
Επίσημη ομιλία / Συντονισμός: Πατρίσια Κορομβόκη 9:15-9:35 Νικολέττα Τσιτσανούδη Μαλλίδη Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Η διάδοση και η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο εξωτερικό. Η φιλοσοφία και ο προσανατολισμός του Διεθνούς Θερινού Πανεπιστημίου «Ελληνική Γλώσσα, Πολιτισμός και ΜΜΕ»
Θεματική Ενότητα: Σύγχρονες Πρακτικές και Προσεγγίσεις για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Γ2/ΞΓ / Συντονισμός: Πατρίσια Κορομβόκη 9.45-10.00 Ελένη Παπαγιαννοπούλου, Νικολέττα Τσιτσανούδη-Μαλλίδη Θεωρία και πράξη της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας. Ένα παράδειγμα προς μελέτη από τη Νέα Νότια Ουαλία της Αυστραλίας 10.00-10.15 Καλλιόπη Ζαρογιάννη, Ειρήνη Γάκη, Ιωάννης Σπαντιδάκης Αξιοποιώντας την κειμενική δομή κατά την παραγωγή επικοινωνιακών κειμένων στην ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα 10.15-10.30 Μαρίνα Μόγλη Διδασκαλία και εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας σε μη τυπικές μορφές εκπαίδευσης 10.30-10.45 Σταματία Ζορμπά H αξιοποίηση της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας στο σύγχρονο πολυπολιτισμικό περιβάλλον στα πλαίσια του γλωσσικού μαθήματος: Καταγραφή των απόψεων εκπαιδευτικών Δημοτικών Σχολείων 10.45-11.00 Χρυσούλα Εφραιμίδου Στρατηγικές κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου που χρησιμοποιούν μαθητές/τριες με μεταναστευτικό προφίλ οι οποίοι/ες έχουν την ελληνική ως δεύτερη γλώσσα 11.00-11.15 Ιωάννα Κουκόσια Εναλλακτική προσέγγιση αξιολόγησης των επικοινωνιακών στρατηγικών των μαθητών δημοτικού σχολείου με αυθεντικές δραστηριότητες 11.15-11.30 Αγγελική Τσιαδήμη Γραμματισμός και διδασκαλία της Ελληνικής ως ΞΓ σε συνθήκες κράτησης 11.30-11.45 Γαρυφαλιά Παπασωτήρη Διαμορφώνοντας δραστηριότητες εγγραμματισμού σε παιδιά Ρομά 11.45-12.00 Συζήτηση 12.00-12.15 Διάλειμμα
Θεματική Ενότητα: Διαπολιτισμικές Δεξιότητες και Στρατηγικές Συντονισμός: Ιφιγένεια Κωφού 12.15-12.30 Πατρίσια Κορομβόκη, Ελένη Γρίβα «Greek by Greeks»: Επικοινωνώ ελληνικά - επικοινωνώ διαπολιτισμικά. Ένα Πρόγραμμα Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας μεταξύ φοιτητών της ΝΕ ως ΞΓ/Γ2 στην Αυστραλία και Ελλήνων φοιτητών. 12.30-12.45 Χριστίνα Τζώρτζη Η ανάπτυξη διαπολιτισμικού διαλόγου στην τάξη μέσω της προώθησης των μαθητικών φωνών 12.45-13.00 Χρυσάνθη Μάρκου, Δήμητρα Βασιλείου, Κωνσταντίνος Σεχίδης, Ολυμπία Παπαθανασίου, Πετρούλα Παπαθανασίου Δημιουργώντας διαπολιτισμικές επαφές σε ψηφιακά περιβάλλοντα μάθησης: Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανάπτυξης στρατηγικών διαπολιτισμικής επικοινωνίας σε μαθητές Δημοτικού 13.00-13.15 Διονύσιος Αναστασόπουλος Διαπολιτισμικές δεξιότητες και στρατηγικές 13.15-13.30 Χριστίνα Χατζησωτηρίου, Γεώργιος Σόρκος Πλοήγηση στη διαφορετικότητα: Καλλιεργώντας διαπολιτισμικές δεξιότητες και στρατηγικές στην εκπαίδευση 13.30-13.45 Αναστασία Τομπάζη Μουσική: Διαπολιτισμικές δραστηριότητες για τη χρήση των Νεοελληνικών από παιδιά με διάφορα πολιτισμικά χαρακτηριστικά 13.45-14.00 Ελένη Παπαδιώτη Το γλωσσικό μου πορτραίτο: Ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που αναδεικνύει την πολυγλωσσία 14.00-14.30 Συζήτηση 14.30-16.10 Διάλειμμα
Επίσημη Ομιλία / Συντονισμός: Παναγιώτα Πεχλιβανίδη 16.10-16.30 Κωνσταντίνα Ηλιοπούλου Φιλοσοφική Σχολή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Η αθέατη όψη της Δημιουργικής Γραφής στην αξιολόγηση της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας
Θεματική Ενότητα: Λογοτεχνία/Τέχνη και διδασκαλία της Γ2/ΞΓ Συντονισμός: Κωνσταντίνα Ηλιοπούλου 16.30-16.45 Νίκος Μαθιουδάκης Εφαρμογή εκπαιδευτικού σεναρίου στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας με τη χρήση λογοτεχνικού κειμένου 16.45-17.00 Ιωάννα Λεκκάκου Πολιτιστικές Δραστηριότητες. Ένταξη στοιχείων πολιτισμού στη διδασκαλία δεύτερης/ξένης γλώσσας 17.00-17.15 Νίκος Ρουμπής Κριτήρια επιλογής λογοτεχνικού κειμένου στη διδακτική πράξη της ελληνικής ως ξένης γλώσσας 17.15-17.30 Νίκος Μαθιουδάκης, Vojkan Stojičić Διδάσκοντας νέα ελληνικά ως δεύτερη/ξένη γλώσσα διαμέσου του θεάτρου και των τεχνικών του 17.30-17.45 Ιωάννα Καϊάφα, Κωνσταντίνα Ηλιοπούλου Η αξιοποίηση της δημιουργικής γραφής στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας: Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές 17.45-18.00 Αικατερίνη Μεσημέρη, Αθανάσιος Δαρβούδης Η συνύπαρξη της τέχνης και της γλώσσας στην ψηφιακή εποχή. Mια διαδραστική προσέγγιση 18.00-18.15 Κωνσταντίνος Μαστροθανάσης, Αθηνά Γελαδάρη, Μαρία Κλαδάκη, Αικατερίνη Βάσιου Το θέατρο στην καλλιέργεια μεταγνωστικών στρατηγικών δίγλωσσων αναγνωστών στην Ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα 18.15-18.30 Μιρέλλα Καραντζά-Κώτσια Η παρουσία των γυναικών συγγραφέων της νεοελληνικής λογοτεχνίας στα γλωσσικά εγχειρίδια της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία και η συμβολή της γυναικείας λογοτεχνίας στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση της Αλβανίας 18.30-18.45 Ελένη Γρηγορίου, Μαρία Γεωργαλή Η χρήση των θεατρικών έργων/παιχνιδιών στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης/επιπρόσθετης γλώσσας 18.45-19.00 Αικατερίνη Τσουλφά Διδάσκοντας τα Ελληνικά ως Γ2 μέσα από τη Λογοτεχνία 19.00-19.15 Φωτεινή Ντάνου, Γεώργιος Βλαντής Η οικουμενικότητα της Οδύσσειας 19.15 -19.30 Συζήτηση ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
|