Το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο πλαίσιο της Σειράς Επιστημονικών Διαλέξεων, πραγματοποιεί διαδικτυακά την επιστημονική διάλεξη του Επίκουρου Καθηγητή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Γρηγορίου Τσινίδη με θέμα «Υπόγειες κατασκευές υπό σεισμική ταλάντωση: Από τη διερεύνηση της συμπεριφοράς και τον σχεδιασμό στην εκτίμηση της τρωτότητας και της ανθεκτικότητας».
Λίγα λόγια για τον Επίκουρο Καθηγητή Γρηγόριο Τσινίδη:
Ο κ. Τσινίδης είναι Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με γνωστικό αντικείμενο «Γεωτεχνική Υπολογιστική Μηχανική-Αλληλεπίδραση Εδάφους-Κατασκευών» και μέλος του Τομέα Γεωτεχνικής και Γεωπεριβαλλοντικής Μηχανικής. Είναι κάτοχος Διπλώματος Πολιτικού Μηχανικού (2007), Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στον Αντισεισμικό Σχεδιασμό Τεχνικών Έργων (2008) και Διδακτορικού Διπλώματος Πολιτικού Μηχανικού (2015), από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τη γεωτεχνική υπολογιστική μηχανική, τη διερεύνηση της αλληλεπίδρασης εδάφους-κατασκευής, μέσω αριθμητικών αναλύσεων και πειραμάτων στο πεδίο και στο εργαστήριο, καθώς και τη διερεύνηση της απόκρισης και τρωτότητας υποδομών έναντι σεισμικού κινδύνου και άλλων φυσικών κινδύνων, με έμφαση τις υπόγειες κατασκευές, τις σήραγγες και τις θεμελιώσεις γεφυρών. Έχει εργαστεί σε πληθώρα ερευνητικών έργων κατά τη διάρκεια των διδακτορικών σπουδών του και μετέπειτα ως Μεταδιδακτορικός Ερευνητής στα παραπάνω αντικείμενα. Το δημοσιευμένο έργο του περιλαμβάνει περισσότερα από 55 άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια. Ο κ. Τσινίδης έχει διατελέσει ως κριτής περισσότερων από 110 άρθρα σε 26 Διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά. Έχει εργαστεί ως μελετητής για 2,5 χρόνια σε μελετητικές εταιρείες με διεθνή παρουσία που εδρεύουν στη Βιέννη της Αυστρίας (FCP Fritsch, Chiari & Partner ZT GmbH, Vienna Consulting Engineers ZT GmbH). Στο διάστημα αυτό εργάστηκε σε εύρος μελετών, περιλαμβανομένων του σχεδιασμού θεμελιώσεων γεφυρών, εκσκαφών σε πυκνοδομημένα περιβάλλοντα, έργων αντιστήριξης και επιχωμάτων, του αντισεισμικού σχεδιασμού κτηρίων και του σχεδιασμού συστημάτων μόνωσης σιδηροδρομικών υποδομών για την μείωση θορύβου και ταλαντώσεων λόγω διέλευσης τραμ, μετρό και αμαξοστοιχιών. Την παρούσα περίοδο διατελεί ως επιστημονικά υπεύθυνος του ερευνητικού έργου: «INFRARES - Βελτιώνοντας την ανθεκτικότητα των υποδομών μεταφοράς σε φυσικούς κινδύνους» , το οποίο χρηματοδοτείται από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας & Καινοτομίας.