Το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο πλαίσιο της Σειράς Επιστημονικών Διαλέξεων, πραγματοποιεί διαδικτυακά την επιστημονική διάλεξη της Δρ. Μαρίας Τσάμη (Μεταδιδακτορική Συνεργάτης Έρευνας Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) - Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), επικεφαλής Εργαστηρίου Δ1: Ευφυείς και Προσωποποιημένοι Αλγόριθμοί για Συνδυασμένες Μετακινήσεις και Τουριστικές Υπηρεσίες) με θέμα «Μοντελοποίηση της επίδρασης της ποιότητας υπηρεσιών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην επιλογή μεταφορικού μέσου και διαδρομής».\
Μοντελοποίηση της επίδρασης της ποιότητας υπηρεσιών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην επιλογή μεταφορικού μέσου και διαδρομής
Η διάλεξη εστιάζει στην ποιότητα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) τόσο από την πλευρά της αξιολόγησης υφιστάμενων υπηρεσιών όσο και από την πλευρά του σχεδιασμού και της πρόβλεψης της επίδρασης του επιπέδου ποιότητας των υπηρεσιών στις αποφάσεις των χρηστών αναφορικά με την επιλογή μέσου και διαδρομής. Λαμβάνοντας υπόψη τις αντιλήψεις και προσδοκίες τόσο των επιβατών όσο και των διαχειριστών των υπηρεσιών ΜΜΜ, α) εντοπίζονται τα κενά ποιότητας των υπηρεσιών, β) αναλύονται οι παράμετροι ποιότητας που είναι σημαντικοί για τους χρήστες των υπηρεσιών, γ) εξετάζεται η σχέση μεταξύ της ικανοποίησης των χρηστών από την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και της πρόθεσή τους να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες και τέλος δ) ερευνάται η επίδραση της ποιότητας στην επιλογή μέσου και διαδρομής. Η συμπεριφορά των χρηστών μοντελοποιείται, εξετάζοντας διαφορικά σενάρια ποιότητας, και οδηγεί σε ένα μοντέλο πρόβλεψης των αποφάσεων των χρηστών που μπορεί δυναμικά, σε οποιοδήποτε σημείο συντρέχουν οι εξεταζόμενες συνθήκες ποιότητας, να προβλέψει τις αποφάσεις και τελικά τον καταμερισμό των χρηστών της υπηρεσίας. Το μοντέλο αυτό λειτουργεί ως ένα αξιόπιστο εργαλείο για την πρόβλεψη του καταμερισμού σε δεδομένες συνθήκες ποιότητας αλλά και για τη διαχείριση των συνθηκών ποιότητας και πληροφόρησης ώστε να αυξηθεί το επίπεδο ικανοποίησης των υφιστάμενων και δυνητικών χρηστών ώστε περισσότεροι χρήστες να προσέλθουν στην υπηρεσία.