ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ
Οι Μουσικοί της Καμεράτας-Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής, γνωστοί διεθνώς με την ονομασία Armonia Atenea, συνεχίζουν την λαμπρή πορεία τους στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Μετά από θριαμβευτικες εμφανίσεις στο Φεστιβάλ Μπαρόκ Μουσικής του Bayreuth, στο θρυλικό Theater an der Wien της Βιέννης και την εμβληματική αίθουσα Concertgebouw του Άμστερνταμ, παρουσιάζουν με χορηγία του βρετανικού Linbury Trust και σε συμπαραγωγή με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, μια σειρά από τέσσερεις μαγνητοσκοπημένες θεματικές συναυλίες με έμφαση στις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας και τα όργανα εποχής.
Πρωταγωνιστές στο Κοντσέρτο για φλάουτο και άρπα σε ντο μείζονα είναι ο Ζαχαρίας Ταρπάγκος (φλάουτο τραβέρσο) και η Μαρία Μπιλντέα που θα παίξει σε αυθεντική άρπα Érard του 1802˙ στο Κοντσέρτο για φαγκότο σε σι ύφεση μείζονα ο Αλέξανδρος Οικονόμου˙ και στο Κοντσέρτο για βιολί αρ. 4 σε ρε μείζονα ο βιολονίστας Σίμος Παπάνας.
Ο Wolfgang Amadeus Mozart έχει συνδέσει το όνομά του άρρηκτα με τη φόρμα του κοντσέρτου, εξελίσσοντάς το από την πρώιμη φόρμα του, με το σολιστικό όργανο να αποτελεί ακόμη μέρος της ορχήστρας, προς το ρομαντικό πρότυπο, όπου ο σολίστ αυτονομείται και αντιπαρατίθεται στην ορχήστρα. Αυτή η εξέλιξη ταυτίζεται με την ίδια την πορεία του συνθέτη και είναι εμφανής στα 27 κοντσέρτα για πιάνο, τα οποία καλύπτουν όλη τη διάρκεια της δημιουργίας του, ενώ τα τρία κοντσέρτα για διαφορετικά όργανα (βιολί, φαγκότο, άρπα και φλάουτο) που παρουσιάζονται, ανήκουν σε μια πιο νεανική περίοδο του συνθέτη, αφού γράφτηκαν ανάμεσα στο 1774 και το 1778. Μας δίνεται έτσι μια εικόνα του εικοσαετούς Μozart, πριν την αναχώρησή του για τη Βιέννη, σε ένα κομβικό στάδιο της ζωής του: το πέρασμα από το τρομερό παιδί-θαύμα που διασκέδαζε τους ευγενείς στις Αυλές της Ευρώπης σε έναν ώριμο δημιουργό, έτοιμο να διεκδικήσει μια θέση στο προσκήνιο της μουσικής του Κλασικισμού.
Συμπαραγωγή: Οι Μουσικοί της Καμεράτας-Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής & Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Με τη χορηγία του Linbury Τrust
Διαθέσιμο για 48 ώρες